Dlaczego tak ważne jest regularne wprowadzanie zmian na stronie? Nie kończy się na jednym powodzie. Musimy zwrócić uwagę na to, że:
- istotna jest zmiana silnika (CMS) – gdy okazuje się, że obecnie stosowany ma słabą optymalizację pod SEO i nie potrafi już działać funkcjonalnie
- ważna jest także zmiana grafiki – przynajmniej co kilka lat, aby było widać, że nasza strona podążą za wszelkimi trendami projektowania
- nie zaszkodzi też co kilka lat zmienić domenę, rebranding pozwala na poprawę tempa ładowania się strony
Przy przebudowywaniu stron mających już liczne linki prowadzące pod ich adres trzeba wykazywać się ostrożnością. Wiele zmian wprowadzanych równocześnie może się obrócić na niekorzyść dla naszej witryny. Odkręcanie problemów może zająć nam mnóstwo czasu, tak samo jak i poszukiwania wykwalifikowanego eksperta. Lepiej zatem działać powoli.
Poprawa optymalizacji SEO
Po wykonaniu skanu witryny możemy łatwiej dostrzec z jakimi problemami z działu optymalizacji zmaga się nasza strona. To idealna okazja, aby naprawić wszelkie niedogodności techniczne. Możemy więc:
- dokonać korekty na stronach z błędami 404, które można by przekierować
- uzupełnić brakujące obrazki o atrybut alt, sprawdzić ich wagę oraz oryginalność
- ocenić, czy strona nie ma kłopotów z duplicate content
- sprawdzić, czy canonical został poprawnie wdrożony
- zweryfikować, jakie strony zostały zablokowane dla botów
- sprawdzić, czy za pomocą takich narzędzi jak Page Speed Insight, GTmetrix lub PingDoom Tools możemy przyspieszyć czas wczytywania się strony
- zadbać o responsywność strony, aby z większym powodzeniem i rozszerzeniami wyświetlała się na ekranach urządzeń mobilnych, które popularnością już od wielu lat przewyższają tradycyjne komputery
Weryfikacja treści dla bezpieczeństwa pozycjonowania
Nie trzeba od razu kasować wszystkiego. Dobrze, jeśli stare teksty pozostaną. Można je jeszcze dodatkowo rozbudować. Nieprzemyślane usunięcie tekstów z bloga sklepu może sprawić, że stracimy liczne grono naszych sympatyków, a to przecież zawsze przekłada się na obniżenie zysków. Narzędzie Surfer Seo pozwoli zanalizować, jakie treści pojawiły się na topie najczęściej czytanych i oglądanych. To właśnie dzięki niemu szybko przeprowadzimy optymalizację bieżących artykułów. Soft seo pokaże nam także wykaz podstron z niską jakością treści. Mamy do wyboru albo ich modyfikację pod kątem jakości, albo usunięcie. Kasowane strony odlinkowujemy. Podstrony generujące ruch w witrynie koniecznie należy pozostawić. W sytuacji skrajnej, gdy wahamy się, co zrobić, rozsądne będzie zastosowanie przekierowania. Przy tworzeniu stron testowych mogą się pojawić niepotrzebne podstrony. Zanim nowy sklep wdrożymy, dobrze będzie te podstrony usunąć, żeby się nie duplikowały i nie powodowały błędów systemowych. Strona testowa po zakończeniu przebudowy sklepu może zostać usunięta, ale lepiej pozostawić ją w archiwum. Okazać się może z czasem, że coś jeszcze w działaniu sklepu będziemy chcieli poprawić!