pozycjonowanie lokalne

Czego najczęściej szukamy w oparciu o pozycjonowanie lokalne?

Statystyki wykazują, że statystyczny Polak korzystający z komputera stacjonarnego lub przenośnego, poszukuje najczęściej:

  • restauracji
  • sklepów
  • lokali usługowych
  • gabinetów lekarskich
  • salonów fitness
  • miejsc o przeznaczeniu rozrywkowym
  • ofert podróży
  • kredytów i pożyczek, usług finansowych

Jeśli chodzi o konsumentów korzystających z wyników wyszukiwarek za pomocą przenośnych urządzeń mobilnych, ranking branż prezentuje się dość podobnie. Jednak nacisk położony jest na miejsca związane z rozrywką oraz rekreacją. Być może dlatego, iż z przenośnych urządzeń mobilnych typu smartfon czy tablet w większości korzystają najmłodsze pokolenia.

Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma

Utworzenie dokładnej wizytówki Google Moja Firma zdecydowanie wspomaga cały proces pozycjonowania lokalnego. Dzięki temu w wynikach wyszukiwania pojawia się nie tylko nazwa naszej firmy, ale także dokładny adres oraz numer telefonu. Dzięki temu chętni do współpracy mogą się z nami skontaktować w trybie natychmiastowym. Wystarczy kilka prostych kroków, by na dobre zaistnieć w sieci. Podstawą jest posiadanie konta Gmail. Przystępując do dzieła:

  • logujemy się pod adresem http://google.pl/miejsca/
  • wybieramy Utwórz stronę
  • spośród proponowanych firm wybieramy nasz typ
  • podajemy nazwę naszej firmy, jeśli zaistnieliśmy wcześniej gdzieś indziej, dane zostaną nam wskazane automatycznie, a my będziemy musieli je tylko potwierdzić, wszystko mieści się w zakładce Dodaj informacje o swojej firmie
  • dodajemy informacje o naszej działalności (nazwa, telefon oraz kategoria wykonywanej profesji)
  • określamy zakres naszego działania – ma on wpływ na to, z jakiej odległości od naszego funkcjonowania dane firmy wyświetlać się będą w wyszukiwarkach
  • dokonujemy weryfikacji naszego adresu, pomoże nam w tym specjalny kod, Google przesyła nam go pod wskazany wcześniej adres
  • w czasie czekania na kod uzupełniamy opis naszej firmy w miejscu edycji danych wizytówki, istotne będzie uzupełnienie kategorii działalności, godziny otwarcia oraz szczegółów dotyczących całej oferty handlowej, wszystkie dane wprowadza się niezwykle szybko i łatwo

Mamy nadzieję, że pozycjonowanie lokalne stało się dla Was znacznie przystępniejsze pod względem terminologicznym i w przypadku zakładania swoich pierwszych przedsiębiorstw weźmiecie je pod uwagę!

Skorzystaj z usług pozycjonowania stron www